Sådan skaber en blogger værdifuld content

07 April 2021 Silje Hansen

editorial

Vil du stille din virksomhed bedre end dine konkurrenter, kommer du ikke udenom at skulle forhold dig til blogging. En blog kan være utrolig stærk for din virksomhed at have, hvis du bruger det rigtigt. Der er som udgangspunkt ingen regler eller rammer for, hvordan du skal lave en blog eller, hvad du må skrive om. Men hvis du laver gode og værdifulde blogindlæg, kan det få stor betydning for dine placeringer på Google og en større interesse fra nye potentielle kunder. 

En blog kan du bruge til at skrive om, hvad der røre sig i virksomheden. Det kan f.eks. være produktnyheder eller pressemeddelelser. En blog kan du også bruge til at besvare mange af de spørgsmål, som du bliver kontaktet omkring. Det kan være om et særligt produkt eller de problemstillinger som dine ydelser eller produkter løser for kunden. 

Sådan laver du et værdifuldt blogindlæg

Selvom der ikke er regler og rammer for, hvad du skriver eller, hvordan du laver det bedste blogindlæg, er det en række elementer du nøje bør overveje. Først og fremmest bør du sætte dig ind i, hvem modtageren er. Altså hvem er den aktuelle målgruppe for det blogindlæg du ønsker at udarbejde. Her bør du tilpasse sproget, så du taler til den aktuelle målgruppe. 

Dernæst bør du tage stilling til længden på blogindlægget. Det er vigtigt at du får besvaret de spørgsmål problemstillingen typisk giver anledning til eller vigtige funktioner produktet indeholder. Det er også vigtigt at det ikke bliver alt for langt med for mange informationer. Det kan virke for uoverskueligt for læseren.

Hvor finder du den mest kompetente blogger? 

Hvis du har mulighed for det, bør du hyre en blogger til at udarbejde et blogindlæg. Det frigiver dig en masse tid, og giver klart det bedste resultat. Her kan vi anbefale dig at besøge https://wordpens.com/hyr-en-blogger/.

 

More articles