Er der styrke nok i emballagen endnu?
Hvis man har købt noget nyt emballage, så må man stærkt antage, at det er holdbart, for ellers skal man tage fat i nakken på firmaet og høre, om det er standard for dem, at de leverer sådan noget dårligt emballage, eller om der er sket et problem med lige denne leverance/produktdel.
Selvom emballage er relativt billig, så kan det godt løbe en del op, hvis man har meget, som man skal sende over en længere eller kortere periode, og man skal have ny emballage hver gang.
Derfor er det mest professionelle forretninger, som der køber nyt emballage hver gang, når de skal sende deres egne ting, om der så er eget logo med videre på eller ej – og selvom de kan også finde på at genbruge den slags.
Men for private mennesker er det næsten blevet reglen end undtagelsen, at man genbruger.
Det skal stadig være muligt at genbruge emballage
Selv hvis man har godt med penge til ny emballage, så handler det også om at udsende et signal, hvor man tænker på miljøet ved at genbruge al den emballage, som det er muligt.
Man får næsten dårlig samvittighed, hvis man ikke genbruger, når man kan, og selvom al emballagen ikke kan genbruges i størrelsen, så må der være noget af det, som der kan.
Men hvis meget af emballagen er blevet genbrugt over lang tid, så er det også blevet medtaget af større eller mindre omfang af slitage.
Derfor bør man lige se nærmere på det, om man tror, det kan holde til at blive sendt igen – og måske er det bare en lille tur, som det skal kunne holde til.
Det er jo fint nok, hvis det ser godt nok ud i dine hænder, men det er selve transporten, som man skal overveje, om det kan holde til her.