Hvad betyder din visuel identitet?

21 February 2020 Lotte Hindsberg

editorial

Dit visuelle identitet er det indtryk du efterlader hos andre. Det er dit logo, din hjemmeside og din digitale markedsføring. Har du en god og stærk visuel identitet, efterlader du et godt første indtryk, der får mennesker til at genkende dig og dit virksomhed blot ved at de ser din logo. Det kan virke overfladisk, men dit førstehåndsindtryk er vigtigt for din virksomhed. Det svarer lidt til, at vi bedømmer om en bog er god udfra omslaget, med mindre at vi har fået den anbefalet af nogle vi stoler på og som vi normalt deler smag med. Skal du have et nyt logo, er det en god ide at få lavet af en professionel grafiker.

Hvad er et godt logo?

Et godt logo er et der på en enkelt og genkendelig måde repræsentere dig og din virksomhed. Det skal være et logo, der vil  fungere på en lille telefonskærm og når det bliver blæst op. Det skal virke på din hjemmeside, uanset om den ses på en stor computerskærm og på en telefonskærm. I princippet skal det kunne anvendes i alle størrelser og i alle former for medier, samtidig med at det skal kunne udtrykke det jeres firma repræsentere. Hvad enten i henvender jer til mænd, kvinder, er en ny innovativ virksomhed eller en gammel konservativ en af slagsen. 

Det er derfor vigtigt, at du får lavet en god visuel strategi fra starten i samarbejde med en grafiker, der forstår at arbejde med det visuelle og få det rigtige logo frem. Det er nemlig ikke så nemt at lave et godt, enkelt og let genkendeligt logo som det lige umiddelbart lyder som. Husk at det også skal være et logo, der skal være tidløst og moderne og nemt at lave små ændringer på, så det forsætter med at se tidløst ud, uden at dine kunder opdager det. 

More articles