Sådan klarer du mest effektivt firmaets tidsregistrering

21 June 2021 Cecilie Mortensen

editorial

Tidsregistrering kan være noget af en tidssluger. Det er nærmest uanset, hvor få eller hvor mange medarbejdere der er ansat ved dig. Der kan nemlig være en masse manuelt arbejde, der skal være styr på, når faste timer, overarbejde, afspadsering, ferie m.m. skal noteres. 

Hvis du også kan nikke genkende til, at tidsregistrering kan tage lidt for meget af din tid, så bør du overveje et smart system til tidsregistrering. 

Optimer firmaets tidsregistrering med et tidsregistreringssystem

Lige når det kommer til registrering af arbejdstimer, så findes der en række systemer, der kan assistere dig, dine medarbejdere og hele arbejdspladsen. Du kan nemlig få fingrene i alt fra terminaler, hvor der kan stemples ind og ud med ansigtsgenkendelse, der findes terminaler med touchscreen hvor man via fingeraftryk eller ID-kort kan stemple ind, og så findes der systemer som kan kobles på firmaets intranet. Der findes naturligvis en del flere løsninger end dem, du har læst her. 

Uanset hvilket system, eller terminal, du vælger at gå med, så bliver det en del nemmere at sætte medarbejdernes timer i system. Der kan derfor også frigives tid til en del andre opgaver, som du ellers skal tage dig af. 

Find den rette løsning ift. tidsregistrering 

Det kan være lidt af en jungle at finde rundt i de forskellige systemer og terminaler, der kan hjælpe med tidsregistrering. Derfor kan det også anbefales, at du søger rådgivning ved et firma, som arbejder med disse løsninger. Der kan nemlig være bestemte løsninger, som er mere ideelle til din arbejdsplads, alt efter hvor få eller mange medarbejdere der er. 

Der findes en række forskellige firmaer, som arbejder i dette felt. Du kan derfor også starte med at søge på Google, når du skal finde frem til et potentielt match. Hvis du vil spare tid, kan du også undersøge de løsninger der findes her

More articles